VÁNDORGYŰLÉS

FatájForestpress

Kelet-Mecsek: Átalakító üzemmód

Bakanccsal a Zengőre – A felújítóvágástól a szálalásig

A túrát edzett túrázóknak, bakancsos erdőjáróknak ajánljuk.

Kiindulópontunk az ezeréves történelemre visszatekintő Pécsvárad, ahonnan a Mecsek legkiemelkedőbb magaslatára, a 682 méter magas Zengő csúcsra indulunk. Felfelé haladva útba ejtjük a Panoráma utat, ahonnan a felújítóvágásokból származó fiatalosok felett kies kilátás nyílik a mesés szépségű Réka-völgyre, és a folyamatos erdőborítású erdőkre.

Szálalóvágással kezelt idős erdőkön keresztül haladva jutunk el a Zengő-nyereghez, ahol pillantást vethetünk a bánáti bazsarózsa egyik legjelentősebb populációjának élőhelyére. A Zengő-csúcsról tiszta időben a Badacsonyig élvezhetjük a dunántúli táj panorámáját.

A csúcsról leereszkedve a 2006-ban épült Bodzás-völgyi esőbeállót érintve haladunk Kisújbánya felé a Diós-kút érintésével, ahol közjóléti létesítményeinkről esik szó.

Fontos tudnivalók a túrához:

Indulás: Pécsváradi Lőtér
Cél: Kisújbánya
Útvonal hossza: 7500 m
Szintkülönbség: 385 m (fel), 403 m (le)